Wydarzenia kulturalne to nie samochód czy buty, nie da się promować ich w taki sam sposób, w jaki robi się to ze zwykłymi produktami. Powstaje zatem pytanie – jak promować wydarzenia kulturalne?

Wydarzenia kulturalne, które organizowane są od jakiegoś czasu, które zyskały już sobie grono wiernych uczestników, a ich renoma sprawia, że niemal każdy choć trochę zainteresowany daną tematyką odbiorca o nich słyszał potrzebują innej promocji niż wydarzenia organizowane po raz pierwszy.

Marketing wydarzeń kulturalny, które posiadają już swoją renomę skupia się przede wszystkim na przedstawieniu atrakcji i program przewidzianego na najbliższą edycję danego wydarzenia, zaś w marketingu, którego zadaniem jest spopularyzowanie jakiegoś wydarzenia kulturalnego chodzi przede wszystkim o nadanie mu rozgłosu, na tyle dużego, by zainteresować nim odbiorców.

Ważnym środkiem sprzyjającym promocji wydarzeń kulturalnych jest internet, wiele osób poszukuje bowiem w ten sposób rozrywki i rozwija własne zainteresowania, dlatego też warto wykorzystać przestrzeń wirtualną do promowania wydarzeń kulturalnych.

Można to zrobić na wiele różnych sposobów, ale jednym z najpewniejszych będą działania public relations oraz media relations. Należy przygotować notki PR – owe mówiące o nowym wydarzeniu lub odnoszące się do programu planowanego wydarzenia, następnie przesłać je do dziennikarzy działający w obrębie mediów internetowych lub tradycyjnych mediów czy to pisanych czy audiowizualnych. Istnieje, bowiem szansa, że zainteresują się oni tematem i zechcą przygotować materiał dziennikarski na temat danego wydarzenia kulturalnego. W przypadku mediów pisanych, czy to internetowych czy tradycyjnych dziennikarze często wykorzystują teksty przygotowane przez specjalistów od PR, nic w nich nie zmieniając. Działania PR – owe można podjąć samodzielnie lub korzystając z profesjonalnych agencji takich jak – https://brandbay.pl/public-relations. Zaletą skorzystania z profesjonalnych agencji jest to, że posiadają one najczęściej dostęp do dziennikarzy, więc nie trzeba zaczynać od zera szukając kontaktu. Ważne jest także, aby materiały PR zostały opublikowane we właściwych miejscach, tzn. mediach różnotematycznych, czy ogólnopolskich lub poświęconych kulturze, bądź mówiących o wydarzeniach w danym regionie czy mieście.

Należy także przygotować stronę internetową poświęconą danemu wydarzeniu, które ma być promowane za pośrednictwem mediów. Powinna ona estetyką odwoływać się do wydarzenia, posiadać bogaty opis eventu, jego harmonogram oraz ceny biletów, czy wskazówki dojazdu. Dzięki temu odbiorcy, który usłyszą o wydarzeniu lub o nim przeczytają, będą mogli uzyskać wszystkie interesujące ich informacje, zaś w artykułach promowanych w mediach elektronicznych może także znaleźć się odnośnik do strony internetowej, dzięki czemu potencjalni uczestnicy bez problemu dowiedzą się wszystkich szczegółów jakie mogły by ich interesować w kontekście promowanego wydarzenia.